Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde  vragen. Staat jouw specifieke vraag er niet tussen? Neem dan rechtstreeks contact met ons op per mail, of bel: 088 1717 800.

Wat is de Biespas?

De Biespas is hét donateursprogramma van de Biesbosch en tevens een fysieke pas voor leden. Voor slechts €15,- per jaar ontvangen Biespashouders een jaar lang allerlei voordelen en privileges. Elk seizoen worden zij verrast door een nieuw aanbod van exclusieve Biesbosch belevenissen, activiteiten, tips en inspiratie. Van exclusieve tochten tot kortingen op bootverhuur, rondvaarten en horeca. Bekijk hier de actuele voordelen.


Hoe en waar koop ik een Biespas?

De Biespas bestel je eenvoudig online. De pas sturen we vervolgens naar het opgegeven adres in een mooie (cadeau)verpakking. Koop je de Biespas liever in een winkel? Dat kan natuurlijk ook. Via de store-locator zie je welk verkooppunt het dichtst bij jou in de buurt zit.


Kan ik de Biespas ook cadeau geven?

Jazeker. De pas is bij aankoop nog niet gekoppeld aan een persoon, dit gebeurt na het activeren van de pas. De Biespas is een leuk en origineel cadeau voor een verjaardag, jubileum of als relatiegeschenk voor zakelijke relaties en/of werknemers. Geef eens een stukje natuurbehoud en -beleving cadeau: bestel de Biespas online!


Hoe activeer ik mijn Biespas?

Activeer jouw Biespas door je online te registreren én je mailadres achter te laten. Ga hiervoor na de activatiepagina. Offline registreren kan ook. Je vult hiervoor het activatieformulier in (bijgeleverd in het Biespas doosje) en stuurt deze in een gesloten envelop naar: De Biespas, Postbus 9769, 3506GT Utrecht.


Welke voordelen heb ik als Biespashouder?

Na activatie en registratie ontvang je elk kwartaal per mail unieke voordelen, exclusieve activiteiten en seizoengebonden belevenissen. Denk hierbij aan een exclusieve tocht met de boswachter, kortingen op bootverhuur of rondvaarten en mailings met tips over bijvoorbeeld alternatieve (wandel)routes door het gebied. Lees er hier meer over.


Hoe maak ik gebruik van een Biespas voordeel?

Bij elke Biespas-activiteit wordt aangegeven op welke manier je ervan gebruik kunt maken. Bijvoorbeeld:
✓ Op vertoon van je persoonlijke Biespas (soms is hierbij een aanvullende legitimatie nodig)
✓ Tegen inlevering van een kortingscoupon
✓ Door een actiecode in de vullen bij online bestellingen of reserveringen


Door welke organisaties is de Biespas bedacht / opgericht?

De Biespas is een initiatief van het Nationaal Park De Biesbosch. Het bestuur hiervan bestaat uit zes regionale overheden, Staatsbosbeheer en het Parkschap. Lees hier meer over de organisatie.

De inkomsten uit het programma komen ten gunste aan Stichting Biesbosch Streekfonds. De stichting beschikt over een ANBI status. Meer informatie over de ANBI status tref je hier.


Hoe kom ik in contact met de Biespas organisatie?

Voor vragen of opmerkingen kun je ons bereiken via het contactformulier of via dit telefoonnummer: 088 1717 800.


Kan ik mijn Biespas automatisch verlengen?

Dat kan absoluut! Door het (online) machtigingsformulier in te vullen wordt jouw Biespas jaarlijks verlengd. Jouw bijdrage van (ten minste) €15,- wordt eenmaal per jaar vooraf geïncasseerd. De incasso wordt uitgevoerd door Stichting Biesbosch Streekfonds.


Mijn Biespas is beschadigd/gestolen/kwijt. Wat moet ik doen?

Dat is vervelend. Neem contact met ons op, dan zorgen wij dat je snel een nieuwe pas toegestuurd krijgt zodat je weer snel kunt genieten van alle voordelen van het Biespas programma.


Hoe wijzig ik mijn contactgegevens?

Log online in om jouw gegevens aan te passen. Klik hier op ‘Profiel aanpassen’ en je kunt eenvoudig je gegevens wijzigen.


Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?

De privacy van onze pashouders dragen wij hoog in het vaandel. Wij gaan uiterst vertrouwelijk om met persoonlijke informatie en zullen deze nimmer vrijgeven aan derden. Wij gebruiken persoonlijke informatie uitsluitend om leden te inspireren met tips, weetjes en acties over de Biesbosch en de voordelen waar ze aanspraak op kunnen maken. Kortom, alles om de Biesbosch belevenis te verbeteren. Afhankelijk van jouw persoonlijke voorkeuren, informeren wij per email, post, sms, app of telefonisch. Tevens houden we graag periodiek contact voor feedback of onderzoeksdoeleinden, met als doel het donateursprogramma te optimaliseren.

Pashouders kunnen te allen tijde hun persoonlijke informatie aanpassen door in te loggen op het persoonlijke account. Ook kunnen zij zich op elk moment uitschrijven voor de mailings, onderzoeksbenadering en/of het volledige programma.
Voor eventuele aanpassingen of beëindiging neem je contact op via het contactformulier of bel je: 088 1717 800.


Hoe kan ik mijn Biespas retour sturen?

Mocht je je bedacht hebben en/of onverhoopt niet tevreden zijn met de geleverde Biespas en je hebt deze online aangekocht, dan stuur je deze binnen 14 dagen retour naar:
De Biespas
Postbus 9769
3506 GT Utrecht

Het is van belang dat het product én de verpakking onbeschadigd zijn. Meer hierover lees je in onze algemene voorwaarden.

Heb je de Biespas gekocht in één van de verkooppunten? Vraag dan het retourbeleid op bij het verkooppunt  waar jij de Biespas hebt gekocht.


Hoe zeg ik mijn Biespas op?

De Biespas eindigt automatisch één jaar na activatie. Heb je een automatische machtiging afgegeven om jouw Biespas jaarlijks te verlengen en wil je deze stopzetten? Dan kun je telefonisch contact opnemen met de servicedesk. Schriftelijke opzeggingen zijn niet mogelijk.


Wat zijn de algemene voorwaarden van de Biespas?

Bekijk hier de algemene voorwaarden van de Biespas.


Stond jouw vraag er niet bij?

Neem dan rechtstreeks contact met ons op per mail, of bel: 088 1717 800.